Kontakta oss

Vi har öppet alla dagar i veckan.

Hör av dig om du vill ha hjälp med att göra en ansökan eller har frågor. Vi har öppet alla dagar i veckan mellan kl. 09.00 – 21.00.

0771 - 30 44 44

kundtjanst@zensum.se

Zensum AB
Eriksbergsgatan 27
11430 Stockholm, Sverige

Vanliga frågor

Vad är Zensum?

Zensum grundades i Stockholm år 2013 med en vision om att förändra privatpersoners ekonomiska beteenden. Zensum hjälpt över 200 000 kunder att se över lån, sparande och försäkringar. Zensum är idag över 100 anställda med kontor i Stockholm och Uppsala. Zensum står under tillsyn av Finansinspektionen och innehar tillstånd för att bedriva konsumentkreditförmedling. Zensum är aktiva i Sverige, Norge och inom kort Finland.

Vilken ränta får jag?

Räntan är rörlig och sätts individuellt beroende på dina ekonomiska förutsättningar.

Vad blir min månadskostnad?

Månadskostnaden sätts beroende på vilket belopp samt vilken återbetalningstid lånet har. I nästan alla fall går det bra att ändra återbetalningstid så att den passar ditt önskemål. Vissa väljer att ha en kortare återbetalningstid för att bli av med lånet snabbare, andra en längre för att hitta en lägre månadskostnad. Kom ihåg att en längre återbetalningstid innebär en högre totalkostnad för lånet.

Hur gör jag för att få lägre ränta?

Har du ett eller flera lån med hög ränta är du varmt välkommen att göra en låneansökan så gör vi allt för att hitta ett bättre alternativ åt dig. Ansök här.

När får jag pengarna?

När du blivit beviljad ett lån och signerat skuldebrevet kommer banken att betala ut pengarna till ditt konto, alternativt hjälpa dig att lösa dina gamla lån. Detta tar i regel 2–3 bankdagar.

Varför har UC gjort flera upplysningar?

När du ansöker om ett lån via Zensum, registreras endast en (1) kreditupplysning. Enligt lag får man alltid omfrågandekopior från de banker som tagit del av kreditupplysningen. Dessa är inte enskilda kreditupplysningar.

Vilket belopp kan jag söka?

Hos Zensum kan du ansöka om valfritt belopp mellan 5 000 kr – 500 000 kr. Vi meddelar dig vilket belopp du har blivit beviljad.

Vad gör jag om jag har många kreditupplysningar?

Har du många UC-förfrågningar är det bra att undvika att ta flera. En kreditupplysning hålls registrerad i 12 månader.

Kan jag betala extra på mitt lån?

Ja. Det går bra att amortera extra på ditt lån då alla privatlån har fri amorteringsrätt.

Vad kostar det att ansöka?

Att göra en låneansökan via Zensum är helt kostnadsfritt och du binder inte upp dig till något.

Hur lång tid tar det?

När du skickat in din ansökan påbörjas jämförelsen omgående. Vi kontaktar dig så fort vi har fått svar från samtliga banker. Detta tar vanligtvis 1–2 bankdagar.

Vilka långivare arbetar Zensum med

Skriv till oss

Har du ett klagomål?

Vi på Zensum strävar alltid efter att ha nöjda kunder. Om du är missnöjd med vår tjänst eller har ett klagomål kan du kontakta vår klagomålsansvarige på klagomal@zensum.se eller 0771-30 44 44 eller skicka brev till:

Zensum AB
Klagomålsansvarig
Eriksbergsgatan 27
11430 STOCKHOLM

Är du inte är nöjd efter att klagomålsansvarig prövat ditt klagomål kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN):
telefon: 08-508 860 00
e-post: arn@arn.se,
Adress: Box 174, 101 23 Stockholm.

Om du söker avgiftsfri vägledning kan du kontakta Konsumenternas Bank- och finansbyrå, tel. 08-22 58 00.

Dataskydd & Säkerhet

Vi jobbar löpande med att säkerställa att du alltid skall känna dig trygg när du använder våra tjänster och att dina personuppgifter behandlas på ett korrekt sätt. Vi utför därför all behandling av personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning. Läs mer om hur vi arbetar med dina uppgifter i vår Integritetspolicy eller kontakta vårt dataskyddsombud direkt på personuppgifter@zensum.se.