Vi vill självklart att alla våra kunder ska vara nöjda med våra produkter, våra tjänster och vår service. Dina synpunkter är därför viktiga för oss!
Har du varit i kontakt med en kredithandläggare som behandlat ditt ärende är det i första hand den personen du ska vända dig till.
Det går även bra ringa oss på 0771-30 44 47 eller kontakta kundservice via e-post kundservice@zensum.se. Vår kundservice har öppet måndag-torsdag: 09-19 och fredagar 09-17.
Kontakta klagomålsansvarig
Om du fortfarande inte fått ett svar som du är nöjd med, eller om du har ett klagomål, kan du kontakta vår klagomålsansvarige:
E-post:klagomal@zensum.se Telefon:0771-30 44 47 Adress: Zensum AB Klagomålsansvarig Eriksbergsgatan 31 114 30 Stockholm Är du inte är nöjd efter att klagomålsansvarig prövat ditt klagomål kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN):
E-post: arn@arn.se Telefon: 08-508 860 00 Adress: Box 174 101 23 Stockholm Om du söker avgiftsfri vägledning kan du kontakta Konsumenternas Bank- och finansbyrå, telefonnummer: 08-22 58 00.
Vanliga frågor
Vi tar dagligen emot många frågor från både nya och befintliga kunder. Nedan har vi sammanställt de vanligaste frågorna och svaren.
Hittar du inte svaret på din fråga är du välkommen att kontakta oss med dina frågor. Kontaktinformation hittar du längst ner på sidan.
Hur kan jag inkomma med ett klagomål?
Vi på Zensum strävar alltid efter att ha nöjda kunder.
Om du är missnöjd med vår tjänst eller har ett klagomål kan du kontakta vår klagomålsansvarige på klagomal@zensum.se eller 0771-30 44 47, eller skicka brev till: Zensum AB Klagomålsansvarig, Eriksbergsgatan 31, 114 30 Stockholm. Är du inte är nöjd efter att klagomålsansvarig prövat ditt klagomål kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN): Telefon: 08-508 860 00, e-post: arn@arn.se, adress: Box 174, 101 23 Stockholm. Om du söker avgiftsfri vägledning kan du kontakta Konsumenternas Bank- och finansbyrå, telefon: 08-22 58 00.
Är räntan på mitt privatlån fast eller rörlig?
För privatlån erbjuder samtliga lånegivare som Zensum samarbetar med rörlig ränta på privatlån. Det innebär att räntan kan förändras, men inte att räntan på ditt befintliga lån kan höjas hur som helst. I ditt låneavtal finns den ränta som du och långivaren kommit överens om. För att långivaren ska få höja den räntan krävs det att upplåningskostnaderna ökar, dvs. de kostnader som långivaren har för att kunna låna ut pengar. En sådan ökad kostnad kan t.ex. vara att Riksbanken höjer sin styrränta (reporäntan).
Zensum fungerar som en mellanhand mellan låntagare och långivare och vi kan inte påverka hur bankerna bedömer din ansökan. Om du fått avslag för att du lämnat felaktiga eller ofullständiga uppgifter kan du höra av dig till oss så hjälper vi självklart till.
Ska jag betala mitt lån via faktura eller autogiro?
Hos många av Zensums långivare kan du välja själv om du vill betala med pappersfaktura, E-faktura eller autogiro. Fördelen med autogiro är att du, i de flesta fall, inte behöver betala några extra kostnader för det. Pappersfaktura eller E-faktura är ofta något som långivare tar ut en aviavgift för.
När betalas lånet ut?
För privatlån tar utbetalning mellan 1 timme upp till 5 dagar beroende på långivare. Zensum kan inte påverka handläggningstiden hos långivarna, men om du signerar via BankID går det oftast snabbare än om du signerar via brev.
För bolån varierar utbetalningstiden beroende på din lånesituation.